måndag 14 mars 2011

Underbara väder!!

Vilken underbar dag!! När jag kom hem från jobbet idag så gick jag ut med Alma på studs! Vi spenderade 1,5 timme ute, då tyckte Alma att det räckte.. Hon var blöt om fötterna, tror att det var därför... Men tänk att lite sol verkligen kan göra att man får hur mycket energi som helst, inte konstigt att folk vårstädar. (Jag räknas inte dit) Däremot har jag börjat rensat bland alla vykort jag har fått under alla dessa år.. Istället att det ligger huller om buller i en låda så köpte jag nya förvaringsboxar i helgen som jag nu håller på att sortera dem i..

***

På tal om helgen så var jag och Kristin och shoppade i Karlstad i lördags, vi hade en riktigt mysig tjejdag. Först var vi inne i stan och var på diverse affärer och köpte alla möjliga saker, som vi självklart behöver. ;) En fika på Royal hann vi med också innan vi åkte till ikea och avslutade dagen där. Jag köpte lådor och batterier.. Jag har nämligen även tänkt att jag ska göra i ordning mina och Lenas kortsaker.. Det har jag typ tänkt i flera år men nu äntligen fick jag tummen ur.. När vi kom hem från Karlstad var det bara att göra sig i ordning för mat på hotellet. Kristin och Mikael skulle dit och äta och frågade oss om vi också ville följa med och det ville vi såklart.. Steak and flames åt vi och det var supergott!
Mamma och pappa var barnvakter till Alma och mamma hade bara lagt Alma i sängen och gått ut ur rummet och hon hade somnat! Sen sov hon ända tills vi kom hem... Busungen...

***

Igår hade vi en riktig slappardag med skidor på tv:n under förmiddagen och eftermiddagen spenderade vi hos gammalmormor, mormor och morfar.. Och vet ni vad mer?? Jag fann kameran! Jisses vad jag har letat efter den.. Var på väg att ge upp hoppet om att vi någonsin skulle hitta den men efter en sista ansträngning så fann jag den! Nu ska här tas bilder igen!

***


Kram

1 kommentar:

Ullan sa...

Håller med om vädret.
Vi hat oxå köpt förvaringslådor, men håller på med att sortera och rensa i garaget. Va gött det är slänga en massa "bra at ha grejer", som man inte använt på en si så där 20 år.
Kul att du fann kameran.
Ullan