måndag 21 mars 2011

Måndag

återigen och en ny vecka har påbörjats! Idag har Alma varit på sin 1,5 års kontroll på BVC. 74,5 cm lång, 8630g och huvudomfånget var 47... tror jag.. Allt såg bara bra ut och det är alltid så skönt att höra! Nu ska vi inte dit förräns om ett år om vi inte behöver hjälp med nått under tiden förstås.

***

I Lördags var jag och mamma och gick en långpromenad till slalombacken och det var så himla härligt! Solen sken och den snön som inte hann och smälta bort glittrade som diamanter. Kameran fick jag såklart inte med mig och det ångrade jag medans jag gick.

***

Igår var vi hos några kompisar och hälsade på hos dem.. Vi tänkte bara vara där en kort stund men den stunden blev inte så kort.. Tror klockan var närmare 14:00 innan vi tog oss därifrån men så kan det bli när man har trevligt.. När vi kom hem stod det städning på schemat och jag var faktiskt ganska duktig.. Måste ju få klart allt innan vi åker till Branäs på torsdag, vill inte komma hem på söndag och mötas av dammråttor! Hoppas så att det blir fint väder hela helgen så vi kan njuta ordentligt!

***

I morgon ska jag på healing och det ska bli så himla spännande! Jag har iofs varit på det förr men ingen healing är den andra lik så därför ser jag fram emot det med spänning. Nu ska jag dessutom till en annan person som håller på att lära sig, så vi får väl se hur det går. ;)

***



Kram

1 kommentar:

Lina sa...

Hej. Vill bara säga att jag tänkt mycket på er det senaste. Signe har ju nu nått den magiska "Alma-gränsen" på nio månader och jag måste erkänna att jag någonstans ändå hoppats, hoppats, hoppats att hon liksom din lilla tjej skulle ta sitt förnuft till fånga och börja äta. Men icke! Vi strävar på med sond och kräks i all oändlighet känns det som. :-S Det är i alla fall roligt att läsa om att det går bra för Alma. Skönt att slippa en massa extra spring på BVC. Ni har ju, liksom vi, väl fyllt upp kvoten med besök hos läkare och sköterskor i långa banor.

Ha det gott!

/Lina