måndag 28 mars 2011

Branäs

Hela helgen har vi spenderat i Branäs, vi åkte i torsdagsförmiddag och kom hem igår på eftermiddagen. Så härligt att få åka bort i några dagar och slippa tänka på alla vardagliga grejer!
När vi kom fram i torsdags så tog vi det bara lugnt.. Packade upp alla saker och sen umgicks vi med sambons familj.. Blåste som bara den så det var verkligen iskallt ute, dessutom hade de stängt gondolen upp till toppen så då bestämde vi oss för att stanna inne..

***

På fredagen var det lite sådär med vädret.. Absolut åkbart men ibland var det väldans kallt, snöade lite emellanåt och då piskade snön hårt i ansiktet. Tur att det inte var så hela dagen.. Vi fick åka så mycket skidor som vi ville och på eftermiddagen var alla nöjda och det är ju det som är huvudsaken!

***

I lördags var det sådär strålande vacker väder med nästan inte ett moln på himlen och solen riktigt värmde. Jag tog med mig längdskidorna och åkte runt berget till andra sidan. Ni kan tänka er att jag njöt i solskenet va? :) Åkte 10,5km och det var så underbart! När jag kom tillbaka så grillade vi korv och sen satte jag på mig slalomskidorna för att åka slalom på eftermiddagen. Vad tror ni händer? Jag gjorde skäl för mitt namn på bloggen... Drullputta.. Jag kom på en isfläck och när jag skulle till att bromsa lite extra så small det till i knäet och jag for ner som en sån där snöboll som man ser på tv ibland. Ni vet när skidor och stavar är åt alla möjliga håll och innan jag fick stopp på mig och mina skidor... Jag skulle vilja ha sett hur det såg ut... Ja, där låg jag tillslut mitt i branten på backen och som tur var hade jag med mig mobilen och ringde sambon... Han fick ta sig till mig och tillsammans tog vi oss ner för backen.. Tillslut...
Vi gick direkt till sjukstugan och som tur var är inte skadan så allvarlig, men det gör himla ont ändå vill jag lova.. Så där tog min skidsemester slut och inga mer skidor kunde jag åka.

***

Så nu sitter jag här hemma igen och kan summera att även om slutet på resan kunde varit bättre så är jag ändå nöjd med ha kommit bort ifrån det vardagliga en stund och bara fått vara med familjen.

***

Kram
Sara


(Kort kommer någon dag under veckan)

1 kommentar:

Ullan sa...

Tur i oturen kan man säga. Gött att du hade det bra iaf och han åka en del skidor. Själv har jag inte åkt utför på flera år. Vi var alltid till Trysil på påsk i många år. I sället har blivit en del längdskidåkning. Du får ta det lugnt och vila knät.
Ullan