onsdag 14 oktober 2009

Två inlägg på samma dag hör inte till vanligheterna men nu har det hänt saker här idag. När vi kom till Alma idag så höll de på att mäta henne och de nästan hoppa på oss! Hon hade haft några riktigt kraftiga dippar när vi hade gått igår och de kände att de ville göra något för henne innan de gick hem. Så de gav henne lavemang och när de gett henne en dos på 5 ml kom det en del bajs, de gav henne 2 ml till och nu kom de högre upp i tarmen. Då kom det ännu mer bajs och sen kom det en rejäl kludd till på egen hand. Efter det har hon knappt haft några dippar alls. :) Så idag har vi haft en helt annan bebis hos oss, sköterskorna har knappt behövt hjälpt oss någonting!
***
Hjärt- och hjärn ultraljudet var helt normala och det var en stor sten som föll från våra hjärtan. Nu verkar det som vi får komma hem i morgon i allafall, om inte annat så blir det säkert innan helgen!
***
Kram igen!

8 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Underbart!
Känns väl skönt!
Ha det bra, och massor av kramar till er!
När får si se en bild på den lilla skruttan då?

Pez sa...

Åh vad skönt det måste kännas.
Bajset ska ut!!!!!
Jag vill också se bild på miraklet!!
Kram

Geta sa...

Åh vad skönt! Och vad skönt för er att komma "hem". Kram.

Morfen sa...

Vilka underbara nyheter!!! :D
Kraaaaaaaam

Karin sa...

Grattis till er lilla tjej! Här har jag gått omkring helt ovetande om detta lilla mirakel bara för att jag inte haft tid att susa runt i bloggvärlden! Så har jag ju inte behövt oroa mig och nu hoppas jag att allt fortsätter att gå på rätt håll!
Massor av kramar

Anna sa...

Fantastiskt! :)

Så glad för er skull!

Massa kramar från oss

Anonym sa...

Guud vad skönt för oss jag håller tummen jätte hårt för att det "bara" e magen som strular. Känner så otroligt med er fast jag aldrig träffat er och att din blogg e ny för mig men jag e fastklistrad och hopppas det bästa för ER!!!
Kram Ita

Anonym sa...

Skönt för ER menade jag ju!