söndag 18 oktober 2009

I torsdags fick vi åka hem till Karlstad sjukhus igen och det är så skönt, man känner sig verkligen hemma här... Alma verkar också trivas för hon har nästan inga dippar alls nu. De har börjat gett henne lite syrgas så jag vet inte om det kanske är därför, vem vet hon har kankse behövt det hela tiden. Mycket bättre är hon iaf och det är vi väldigt glada för!

***

Nu har vi fått vaccin mot svininfluensan också, fick ont i armen till att börja med men sen fick jag allt huvudvärk, lite feber och mådde små kymigt. Men vad är väl det om jag slipper få influensan?

***

Sambon åkte hem igår han och tog sig en dag hemma. Han skulle laga mat som vi kan äta här.. Vi har liksom inte riktigt råd att äta ute varje dag, pengarna bara flyger iväg! Sen skulle han tvätta, byta däck på bilen, köra den andra bilen på lagning.. Ja ni vet såna där saker som vi bara har kunnat skjuta framför oss, tillslut börjar det bli bråttom att få allt fixat. Om inte han blivit sämre av sprutan så kommer han hit idag ialla fall. Ska bli skönt, det känns allt lite bättre att vara två...

***

Nu har jag pumpat färdigt så nu ska jag ner och äta frukost!

***

Kram

6 kommentarer:

Anna sa...

Skönt för er att få kommit "hem" och lite närmare hemhem.. :)

Hoppas nu att allt fortsätter gå i rätt riktning! många kramar

Geta sa...

Skönt att ni har kommit närmare hem och att det går åt rätt håll!
Kram.

Pillargontanten sa...

Va gött att va på värmländsk mark!

Morfen sa...

Vad härligt att du är på hemmamark igen och skönt att Alma är stabilare också. Hoppas bara nu att det blir stadig förbättring hela tiden. Kram!!

Pez sa...

Skönt att vara på hemmaplan igen!
Ta hand om er alla tre!

Karin sa...

Förstår att det är skönt att komma närmre hemmet!!! Den där influensasprutan har jag också fått och hade aldrig trott att man skulle få så ont i armen...men bättre det än influensa!
ta väl hand om er!