måndag 14 februari 2011

Vilken härlig helg jag haft! :) I lördags fyllde min far år, vilket innebär kalas och vem gillar inte det? Fick jättegod mat av mamma, någon form av fläskfile i ugn och det smakade ljuvligt! Efter det var det päron med after eight (Fast inte till mig och syrran då, för oss var det varma päron) och glass. Sen blev det tårta och kaffe så vi blev mätta och belåtna allihop!

***

Igår var jag hos en granne och släktforska lite och himmel vad mycket hon vet! Visste jag hälften av alla saker om byn som hon kan så skulle jag vara super nöjd. Hon berättade en massa spännande saker om hus som legat här och vissa historier om människorna som hon hört.. När jag kom hem med all denna nya information så blev jag såklart sugen på att leta vidare lite själv, så det gjorde jag. Satt i tre timmar och de bara flög fram!
När jag skulle lägga mig så kunde jag inte sova för allt bara flög runt i huvudet på mig och sen drömde jag massa konstigheter hela natten.. Hur det kan bli...

***

Vet ni om en annan sak? Alma sov superbra inatt! Andra gången sen hon föddes som hon sovit lugnt och skönt.. Vi var tvungna att gå in och kolla igår kväll så att hon levde.. Så himla konstig känsla! :)

***

Förresten..
Kram på Alla hjärtansdag!!!

/ Sara

Inga kommentarer: