måndag 4 oktober 2010

En ny...


...liten familjemedlem har det skapats av pärlor under helgen.. Ser att jag missat en tråd på klänningen men den får ni blunda för! :)

***

Nu har årets mârten varit under helgen.. Var faktiskt ganska duktig och jag köpte ingenting onödigt (enligt mig). Alma var med ner och fikade men sen åkte hon hem igen.. Hon har inte så stort utbyte utav det iår, nästa år däremot kan nog bli roligare för henne.. Blir nog sambon som får åka karuseller med henne, vi är inte riktigt överrens jag och karusellerna...

***

Usch, igår var min käre sambo ute och ja, vad han nu gjorde ute vid 23.30 vet jag inte, han röker ju inte längre.. ;) Han kollade nog på stjärnorna... Så hörde han något knäpp, först tänkte han att det kanske var en älg eller nått i trädgården men sen fick han se ljuset av en ficklampa... Han gick mot bilen och sa- Vad f-n gör du??
- Jag behöver bensin, har du nått du kan sälja..

Till saken hör att vi fann en cykel (vad jag vet så behövs det inte bensin till cyklar) och dessutom så hade han rotat runt i handsfacket (vi har ingen bensin i handsfacket) ;)
Skämt åsido..

Riktigt otrevligt var det, adrenalinet pumpade i kroppen på mig och jag kan tänka mig att det pumpade ännu mer i sambons kropp.. Han hann inte stjäla nått ur bilen iaf och det var ju bra.. Polisen som var här hämtade cykeln så han fick gå härifrån.. (Cykeln var antagligen stulen hos nån annan iaf så den brydde han sig nog inte om)
Man känner sig så otroligt liten i såna här sammanhang och man blir så himla f-bannad att nån kan förstöra tryggheten man har här hemma.. De gör verkligen intrång på oss!!

***


Kram

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Usch va otrevligt!
Full eller hög, det kan ju bli riktigt läskigt!