måndag 27 september 2010


I helgen vankades det kalas igen, min kära svärmor fyllde 60 år och det firade vi tillsammans med henne i Perseruds skolhus. Hon bjöd på underbar höstgryta och marängtårta, vi åt och åt och det var såå gott! :) Alma somnade vanlig tid och sov ända tills vi gick hem- ja, nästan iaf hon var vaken en snabb sväng men somnade snabbt om.. Vilken lyx! Trodde inte att det skulle gå så bra som det gjorde.. När vi kom hem så stoppade vi om henne och gav henne välling och då sov hon gott hela natten sen..

***

Idag har vi varit på ett års kontroll i Karlstad hos K-G, var riktigt kul att träffa honom igen eftersom det var så längesen. Allt var bara bra med Alma och detta med tillväxten tyckte han inte det var så mycket att prata om.. Hon har tydligen flera år på sig att växa i kapp och han tyckte att hon växt bra!
Hon är nu 68cm lång och väger 7145g.
Annars kollade han mest det motoriska, att hon kröp-och satt bra..
Sen sprang vi in en sväng på 10:an också.. Vi pratade med Maggan och några av de andra som jobbade, de tyckte såklart att hon blivit såå stor :)
Jag kommer själv ihåg när jag låg inne och det kom mammor och barn som hälsade på.. Kändes otroligt länge tills jag själv skulle få gå så men nu är vi redan där och Alma är ju en gigant mot många andra av barnen som ligger där..

***

Nu är det bara två dagar kvar tills Alma fyller ett år!! :) Kan knappt tro att det är sant! Det mesta är klart, men lite städning och sånt är kvar men jag tycker bara det ska bli kul.. Trodde inte att jag någonsin skulle tycka det men att Alma fyller det är att nått speciellt det! :)

***

Ha det!

Kram

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej... får man väl skicka ett stort grattis och en stor kram te den lilla gumman och önska henne all lycka och välgång..hoppas ni får ett härligt ettårskalas

kram..Pia

Pillargontanten sa...

Ett Jättegrattis till Alma i förskott då :O)