söndag 6 juni 2010

Dop




Ett alldeles underbart dop blev det i lördags! Vi är så nöjda!! Jag bestämde mig för väldigt tidigt att jag skulle njuta av dagen och det gjorde jag verkligen.. Jag har annars en tendens att bli väldigt nervös och orolig för att inte allt är perfekt (enligt mig) men som sagt, jag vägrade bli det denna gången..Kan bli så mycket fokus på oro för mig så att jag i princip mår dåligt men denna gången pirrade det lite i magen innan vi skulle gå in i kyrkan men inget mer.. Tänkte det för mig själv att detta är Almas dag och de som kommer är de närmaste släktingar och vänner vi har och de bryr sig inte någonting om nått går fel..

Precis innan vi skulle gå in i kyrkan så började Alma att gny och det var så nära att hon började gråta men jag tryckte in nappen och vi typ trängde oss ut i kyrkan så hon glömde bort det och allt gick jättebra! Det var som en helt ny värld öppnade sig för henne där så hon var super nöjd. :) Så nu heter hon Alma Charlotta Marleen..

Hon fick såklart väldigt många fina saker; halsband, böcker, spargris, burkar, keramikfigurer, pengar, bestick,fotoram kläder, väska mm. Så himla roligt att så många förgyllde Almas stora dag! Här kommer lite bilder från sockenstugan:



Dukningen




Servetterna har jag stämplat och gjort enkla servettringar av, en sort med en pappersremsa med band knutet runt, en sort med band, och en med en pappersremsa med två små klistermärken på..






Vet ni vad mer då? Vi drog ur sonden på dopdagen och vi har inte satt den tillbaka än.. Hon åt jättebra utan den så vi tänkte att vi provar i några timmar till och nu har det blivit två dagar! Var nere på bvc och vägde henne idag för att hålla lite koll på vikten men hon är nöjd iaf och hon vaknade iofs inatt och ville ha mat men det spelar ju ingen som helst roll.. Vi får se, på onsdag ska vi på massage och då ska jag väga henne igen om inte hon blir jätte missnöjd här hemma för då tar vi tillbaka sonden med en gång..


Kram

5 kommentarer:

Camilla sa...

Jättefin dukning och ännu finare dotter ni har! Härligt också att det funkar utan sond, vilket vinst för er! Stort grattis till allt! Kram.

Carro sa...

Jättefina kort på er speciellt lilla Alma!
Så roligt att hon kan äta utan sonden!! Hoppas det håller i sig längre o att hon kan äta mer så hon slipper jäkla sonden!
Jag har tänkt på detta med sonden, det ligger ju i vägen i halsstrupen. Visst äter Viktor lite nu, men detta med sonden påverkar mer ju.
Men jag tycker det är roligare att se Alma utan sonden, hon ser jättefin ut utan 'saken' på kinden :)
Kram

Anna sa...

Va glad ja blir när ja ser bilderna på er, och läser, ni verkar så lugna! Kram på er alla 3;)

Fru Rehn sa...

Vilken fin dukning!
Vad synd att vi inte kunde komma, jag hade sett fram mot att få träffa lilla Alma! Hugo hade 3 dagars febern, inte roligt för lille stackarn med 40 grader i denna värmen :(
Men vi hinner ses under sommaren, ha det bra tills dess!

Kram

Morfen sa...

Åh så fina ni var och vad härligt att ni fick ett så fint dop. Vad fint du dukat och så söta detaljer. Kramar och stort grattis!!