fredag 26 mars 2010

Oj oj oj, vad längesen det var som jag skrev!! Dagarna bara flyger fram och det känns som om jag inte hinner med nått! :) Skulle så himla gärna vilja skriva från min nya dator och lägga in lite kort men det tar lite tid att få i ordning på min sida.. Om jag säger att min sida var kaos gånger 100 så kanske ni förstår varför det tar sån tid.. Men jag får inte packa upp min dator förräns allt är städat och så är det!

Vad har hänt sen sist då? Om vi börjar med Alma så väger hon nu strax under 5kg och är 57 cm lång...Hon har skratta för första gången och hon jollrar i stort sett hela dagen! Hur go som helst!! :) Så himla rolig tid nu när man får någonting tillbaka! Hon äter något mer på flaskan än vad hon gjort förut men hon äter inte allt på långa vägar.. Till veckan blir vi utskrivna från hemsjukvården och ska börja gå hos nutritionsteamet.... Känns både spännande, roligt och tråkigt.. Spännande och roligt för att det är det här vi väntat på ett tag nu och det förhoppningsvis vänder och att Alma lär sig att äta.. Tråkigt eftersom vi nu inte är kvar i hemsjukvården och får träffa Maggan och Inga-Lill.. Men vi får väl gå och hälsa på hos dem när vi är i Karlstad.
Jag pumpar inte längre och det är verkligen en befrielse!! Känns underbart!

Annars har jag börjat på en kurs där jag förhoppningsvis ska lära mig ta bra bilder med kameran, umgåtts med nära och kära och åkt skidor för sista gången för i år... ;) Nu ska jag ge dotra mat och sen blir det att städa igen för jag vill så gärna få upp min dator!!

Ha det!


Kram

2 kommentarer:

Carro sa...

Oj, vad lång hon är, men jag tycker det är lite komiskt i detta...Hon borde ju ha vägt mer eftersom hon är längre än Viktor och Viktor väger mer än Alma ändå är han kortare än Alma, men vi får inte glömma att det är KORTISONET som gör att tillväxten hämmas oxå till en liten nackdel, tyvärr.
Sedan är det ju underbart att hon börjat äta och skratta o jollra för det gör Viktor oxå :) Han är lite besvärlig när det gäller CPAP, men allt annat är han rolig o go oxå.
Vad ger du Alma för mat eftersom du inte pumpar längre? Ammar du eller ger du henne välling?
Kram!

Drullputta sa...

Ja, jag tänkte på det jag med när jag såg hur lång han var..Alla är de ju olika men jag tror nog att kortisonet har en del med det att göra..
Nu får hon ersättning istället och för mig är det rena semestern att slippa pumpa!
Kram