måndag 5 april 2010


Nu är påsken över och vi har haft en riktigt lång helg tillsammans.. I fredags var jag ute för första gången på över ett år och det var jättekul! Var lite besviken på att de inte hade öppet hela tiki men men.. Trångt och mysigt hade vi :)

I veckan blev vi utskrivna från hemsjukvården och det känns jättekonstigt! De skickade en remiss till Göteborg om knapp på magen men om hon hinner lära sig äta innan dess så behöver hon den såklart inte.. De var riktigt nöjda med henne för hon är på god väg att äta allt själv men eftersom vi inte vet hur lång tid det kan ta så tyckte de det var lika bra att skicka en remiss!
De tyckte däremot att hon skulle börja prova äta riktig mat istället så nu i veckan har vi börjat med gröt.. Första dagen gick det jättebra men sen var det inte lika spännande längre tyckte hon, men vi är på g iaf!

På fotokursen i tisdags så fick vi lära oss hur vi ska tänka när vi tar bilder och det var jätte intressant! Det roligaste av allt är att vi fick ta över en kamera en gång av sambons syster men jag har aldrig gillat den för bilderna blir så himla dåliga! Efter kursen så tänkte jag kolla upp den och det är med den kameran jag tagit bilden här uppe.. Vi har haft fel inställningar på den! :)

Nu sitter jag från min nya dator och skriver och jag gillar den skarpt! Tänk vad smart att ha allt i ett, tar mindre plats och det blir mindre att städa.. Smart uppfinning. Så nu har jag även städat klart på övervåningen och det är jag mäkta stolt över! Över ett år tror jag det tagit....

I morgon blir det Karlstad igen för gumsan ska ta vaccin mot rs.viruset igen. Tur att hon får det för det är en del som fått det iår, verkar som det varit riktigt aggressivt.

Ha det!

Kram

3 kommentarer:

Karin sa...

Så fin hon är lilla tösen. Hoppas det fixar sig med ätandet!!

Morfen sa...

Vad fin hon är lilla gumman!! Hoppas det går bra med gröten så att ni slipper knappen. De behöver få krångla lite till att börja med, men sen när de väl fått smak på mat så går det av bara farten sen. Kul med fotokurs också, det får du hålla mig uppdaterad om hur det går.. Jag är SÅ sugen på både foto- och photoshopkurs. Kram!!

Fru Rehn sa...

Vilken liten sötnos!!
Du ska se att det löser sig med maten. Maxis krånglade tills han var 1½ år eftersom han förknippade mat med ont i magen.Hugo gapar för allt :)

Kram