onsdag 3 mars 2010

Nu har vår dator lagt av helt.. Inte kul, ännu mer utgifter.. Så nu får mina inlägg bli utan bilder ett tag framöver.. Vi har fått låna svärmors laptop och det är vi mycket glada för!!

Annars är allt som vanligt här.. Alma skrämde oss rejält i fredags morse, hon väckte oss genom att hon lät jätte konstigt och hon viftade i armarna som bara den! När sambon fick upp henne så slutade hon inte låta och det kom ur saliv ur munnen på henne.. Usch.. Ringde till Karlstad med de trodde inte att det var nått farligt, jag var ju lite rädd för att det var en kramp men de tyckte inte det lät som det... Bara att avvakta... Det har inte blivit något mer än så länge iaf och det känns bra.

Vi skulle egentligen till Valfjället i helgen med Kristin och Mikael utan barn men min mamma blev sjuk så de kunde inte ta Alma... Tänk hur det är, när vi helt plötsligt inte kunde göra det vi planerat in så fick vi inte för oss att göra nått på hela dagen.. jag satt framför tv:n HELA dagen! Sambon började däremot bli krasslig på lördag em och råkade ut för en riktigt jobbig förkylning, så det var kanske tur att vi inte åkte skidor.. Än så länge har jag och Alma klarat oss ganska bra från förkylningen, vi är lite halv krassliga men vi är inte alls så dåliga som sambon blev...

I morgon ska vi till Karlstad och få Rs-vaccin igen.. Hoppas Alma inte blir mer förkyld bara för då få vi vänta med att ta det tills hon blir frisk- känns ganska skönt när man vet att hon har vaccin mot det..

Ha det!
Kram



1 kommentar:

Carro sa...

Hejsan gumman!
Nu är det ju första ggn som jag skriver ngn kommentar i din blogg. Skulle nog ha gjort det tidigare, men då räckte inte tiden till, liksom... Men nu får jag börja med det när jag ändå läser din blogg :)
Kramp? Det är ju obehagligt att se en bebis med kramper! Hoppas Alma börjar äta hela flaskan inom kort, har hon börjat suga nappen ännu?
Ang. vaccin mot RS-virus har inte Viktor fått för vi är rädda ifall han blir sämre som sist. 3 dar efteråt kom han in i resp igen.
Kramar!