söndag 17 juli 2011

Första semesterveckan...

... håller nu på att avrundas och det känns som om jag varit ledig superlänge! :) Tycker vi hunnit med hur mycket som helst.. Varit i Karlstad och träffat våra kompisar som vi träffade på sjukhuset, när vi låg inne med Alma. Vi började med att luncha på museet och sen gick vi till lekparken som de har där, barnen fick gunga och åka rutchkana. Sen tog vi oss en sväng på stan och köpte oss underbart god glass.. Antagligen för att jag kunde äta den! Har inte köpt kulglass sen jag var superliten.. De hade olika skedar för alla olika smakerna och då vågade jag mig på att prova. Mums!

***

Träffade en annan kompis som jag inte umgåtts med på länge.. Vi gick ner till sjön och tog fika med oss, badade och pratade. Såklart... :) Dessutom var det världens zoo där vi var, vi såg en liten ödla och en lite större. Hästiglar och fiskägg.. Riktigt spännande!

***

Syrran har fyllt år så vi har firat henne med tårta och presenter.

***

Ifredags var jag och Kicki på stan och bara strosade omkring och njöt.. Oftast när man är nere på stan nu för tiden så ska man göra något och när man gjort det så åker man hem.. Vi åkte ner på stan för att titta i affärer och fika såklart... Riktigt mysigt hade vi.

***

Igår var det den årliga loppisen i Köla och jag var med och sålde bort en massa saker.. Tror jag sålde typ 40 prylar och fick med mig två hem.. Inte illa för att vara mig. Oftast får jag med mig lika mycket hem som jag säljer i vanliga fall.. Måste dock tillägga att jag räknat allt i styckvis... 8 muggar är 8 saker... ;) En hel låda blev jag iaf av med och jag är supernöjd!

***

Vi har dessutom fortsatt att röjt här hemma och fått in all ved inför den kallare årstiden. Sen har jag haft mycket tid att njuta och bara tagit det lugnt också... Jag lovar... ;)


***

Kram

2 kommentarer:

Ullan sa...

Vad mycket du har hunnit med.
Själv har det inte blivit så mycket gjort denna veckan, men jag får satsa på nästa...
Jag gissar att du köpte glass på Carli. De har den godaste glassen i Karlstad. Kram Ullan

Drullputta sa...

Du har alldeles rätt Ulla! Carli var det vi var på!!
Kram