måndag 13 juni 2011

Studenten..

..är förbi och jag blir så otroligt glad under denna tiden på året.. Minns så himla väl lyckan och förväntningarna som man hade.. Åh! Blir alldeles tårögd.! Fyra studenter har vi i alla fall firat, alla grannar från Perserud, tycker det är kul att nästan alla grannar går ihop och firar dessa högtider tillsammans. God mat i massor har det såklart bjudits på och jag måste erkänna att jag var ganska sleten i fredags..

***

Alma har fått förskoleplats också, nu är allt äntligen klart och jag tror det kommer bli jättebra även fast det skär i hjärtat att hon blivit så stor... Nu kan jag såklart se den negativa sidan av att jobba inom barnomsorgen... Självklart också den positiva, tror det kommer hända mycket med Alma nu under hösten..

***

Hela helgen har verkligen flugit fram och vi har mest umgåtts med nära och kära.. Det var hamnfestivalen här under helgen så jag och mamma tog med mina syskonbarn och Alma på tivolit som var här på besök. Dessutom hade de en teaterföreställning med Pettson och Findus.. Alma somnade precis när det började så hon missade allt men hon var lika glad för det ;)
Igår kom farmor och farbror hit på besök och vi fikade tillsammans på uteplatsen som jag gjort i ordning och kämpat med så.. Nu har det kommit fram hur mycket ogräs mellan plattorna igen! Efter en vecka!! Trodde att det skulle hålla längre än så och jag blir påmind om att jag verkligen inte är någon trädgårdsmänniska.... :(

***

Idag har vi haft en avslutningskväll med alla föräldrar och barn på förskolan där jag jobbar och det var jättelyckat, tycker jag! Vi sjöng för föräldrar och syskon och sen hade vi picknick i gröngräset. Tyvärr blev det ganska kallt på slutet, vi var nära vatten och det blåste så när jag kom in i bilen satte jag på värmen....

***

Nu ska jag gå och lägga mig så jag inte försover mig i morgon igen... Vaknade 06.50 i morse och började 07.30 av Alma... Fick väldans bråttom men jag allt hann i tid till jobbet ändå...

***

Kram

Inga kommentarer: