söndag 19 juni 2011

Arvika 100år..

.. så det var vi såklart sugna på att få vara med och fira under helgen! Så himla mysigt med alla folk som var ute på gatorna. Kunde inte låta bli att förundras över vad mycket folk det finns som bor här och som man aldrig har sett!
Vi fick oss ett smakprov på arvika bakelsen och kaffe, men för mig blev det bara kaffe eftersom jag inte tålde bakelsen. Jag blev däremot enormt tacksam för kaffet för det värmde mig gott inifrån. Lite småkallt tyckte jag det var men så glad för att det i alla fall höll uppe och inte regnade.
Stod på torget och lyssnade en stund men sen fick vi gå vidare för barnen var inte lika sugna på att stå still och bara lyssna.. Konstigt ;)

***

Just nu håller jag på och rensar, rensar och rensar.. Försöker få i ordning på övervåningen så att Alma kan få ett eget rum någon gång.. Känns som det verkligen är dags nu.
Inte det lättaste dock eftersom vi har så mycket s..t! Två och en halv sopsäck har jag fått ihop idag som vi ska kasta och mer kommer det att bli! Hujedamej!
Men nu är jag benhård.. Nu ska det bort!

***

Annars tar jobbet mycket tid nu.. Alltid likadant varje år, ju närmare semestern man kommer ju mer inser man att man har att göra.. Mycket konstigt det där... Men men, bara tre veckor kvar nu och sen är det dags att bara få vara hemma och mysa! :)
I morgon bär det av till Karlstad och doktorn, var så himla längesen jag var där nu så jag hoppas att jag hittar fram ;) Sen blir det såklart några turer på stan och Bergvik också... När vi ändå är där, menar jag!

***

Kram

Inga kommentarer: