onsdag 17 oktober 2012

Ullared...

... japp, så är det! Ett uppdaterat meddelande på bloggen! ;) 

Måste börja berätta om vår resa till Ullared, som jag och Anna har väntat! Å i måndags var det dags! Började med att jag vaknade tio i tre på måndags morgonen... Tio i tre? Va f-n liksom... Men så var det! Vi började vår resa vi halv sex från Anna och begav oss ut på vägarna... Anna körde, jag kartläsare. Allt bra. Missade såklart att vi skulle svänga av mot Uddevalla, så för oss blev det E45.. Med vägarbete... Å vilket vägarbete!! Det var koner och pilar åt alla håll och ingen av oss hade någon pejling alls om vi överhuvud taget körde på rätt sida av konerna! Vilket såklart ledde till världens fniss och skrattanfall!!! Då var det inte lättare att hålla koll, men det gick bra! :) 
Kom till nått ställe där man iallafall kunde svänga av mot E6:an och då tog vi beslutet att köra den istället.... Inte det smartaste draget.... När jag åkte till Anna tidigt på morgonen så lyssnade jag på radio, där berättade de att det hade varit olyckor i Göteborg, flera stycken. Men de pratade om olika mot så jag hade liksom ingen aning om var de var... Kan berätta att en av olyckorna hade såklart skett på E6:an... Där satt vi, bland lastbilar och bilar runtomkring oss.. Tror vi stod mellan en och en halvtimme och sträckan som vi körde var typ 5km... Inte kul....

Kom iaf ner till Ullared och resan tog oss typ 6 timmar tror jag det blev... Shoppade loss hela dagen och vi var kvar ända tills det stängde.. Fann vår stuga och provade kläder... Kom i säng närmare kl ett och jag vaknade kl 6...Upp, gjorde oss i ordning och shoppade hela dagen igen. Träffade mitt kusinbarn som bor i Varberg och jobbar nära varuhuset som vi åt lunch med. Superkul att träffas, blir så sällan nu för tiden!!
Vid fem tiden åkte vi mot arvika igen och när vi packar bilen så inser man.... Vad har vi gjort? Va f-n har jag köpt allt?? Vad hände? Ångest delux... Ha ha! Herregud hur man blir? Idag har jag skrivit ner allt jag köpt, skrivit ner hur jag tänkt och efter det får man lite perspektiv på allt men... Ja ni gott folk.. Om man tänker så här: Jag fick 2 linnen, 2 tröjor, 3 linnen, 1 par mysbyxor, 1 pälsväst, 1 vinter jacka, 1 höst jacka, 1 par termobyxor, vantar, 2 mössor, 3 par strumpor, 1 sporbh och ett par fodrade gummistövlar för 2000 kr ungefär. Det är ju jättebra! Å helt otroligt billigt! Men.... Behövde jag verkligen allt det där? Har inte jag ganska många tröjor i min garderob... Mest förvånad hur man blir... Men många nya fina kläder det har jag!!! :)

***

Kram

Inga kommentarer: