tisdag 16 september 2008

Ha ha..


.. ja, jag hade tydligen gjort fel två gånger igår.. så är det i början.

Här är ett av mina intressen, grönländskt pärlbroderi. Det har blivit en del dockor under åren, även dukar och lyktglas. Det är jättekul, med det gäller att man har tålamod för pärlorna är inte direkt stora... Det var min mormor som började med det här och jag var bara tvungen att prova, mormor har gjort den dockan som har vit klänning till höger. Den bruna klänningen har någon (om det var min moster tro) köpt på en antik och samlarmässa. Resten har jag gjort, den blå som står lite bakom har jag gjort utan mönster, en liten utmaning men det gick det med!
Ha det gôtt!
Kram S

4 kommentarer:

Lena sa...

Hej vännen! Kul att få vara den förste som skriver inne hos dig. Ja, ja...äntligen en blogg...jag har väntat. Det är helt klart beroendeframkallande och jättekul, vänta får du se. Nu ska vi bara knåpa ihop en gemensam, eller hur? Kram på dig!! // Anna ♥

♥ Pia... sa...

hej..den andra som får äran att skriva här..kul att du startat en...vad fint pärlbroderi ..du är duktig...:)..kram och gonatt..PIA

Geta sa...

Kul md nya bloggare som man känner. Det är helt klart beroendeframkallande! Vem jag är tror jag du klurar ut ganska snart. Kram.

♥ Pia... sa...

Hej ..igen..du vilket fint halsband du gjort..det kan du nog göra mer av ..eller hur:)..ha de..PIA